Internetowy spis hoteli spa w Polsce Spa.e-Masaz.pl

clock

Dzisiaj jest 29.03.2024 rok ,        godzina: 5:46 dudes     Dziś imieniny: Marka, Wiktoryny, Zenona           Dołącz do Spa.e-Masaz.pl w FB

arrow

Obecnie znajdujesz się w : Podstronie » Jak otworzyć spa


Linki sponsorowane
Linki sponsorowane



Stoły do masażu

Stoły do masażu

Szkoła masażu



Polecane produkty

Masaż

Wyszukiwarka

Twoja wyszukiwarka
arrow

Jak otworzyć spa

Linki sponsorowane


Przystępując się do pisania biznes planu swojego salonu spa warto zastanowić się, jaki typ ośrodka spa będzie najodpowiedniejszy. Podział ośrodków przedstawia się następująco: day-spa, resort spa, hotel spa, club spa, mineral spring spa, medical spa i destination spa. Wybór zależy od wielu czynników: lokalizacji, otoczenia, zasobów finansowych oraz preferencji właściciela. Podział ośrodków spa został zaproponowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie SPA (International SPA Professional Association – ISPA). Dzięki prostym kryteriom profesjonaliści mogą łatwiej zarządzać swoim spa, natomiast klienci są bardziej zadowoleni, mogąc znacznie szybciej podjąć decyzję o wyborze najbardziej odpowiedniego dla siebie ośrodka spa. Day-spa to najbardziej popularny rodzaj spa, który najczęściej usytuowany jest w centrum miasta lub na jego obrzeżach. W ośrodku day-spa klienci korzystają z jednodniowych lub kilkugodzinnych sesji zabiegowych. Taki salon oferuje wiele zabiegów pielęgnacyjnych, z których można skorzystać również w gabinetach kosmetycznych. Jednakże od gabinetu kosmetycznego różni się kompleksową ofertą i holistycznym podejściem do klienta oraz wygodniejszą dla klientów organizacją pracy salonu. Charakterystyczne dla wielu day-spa są rezerwowane miejsca parkingowe i dobry dojazd samochodem. Hotel spa jest drugim pod względem popularności i częstości występowania rodzajem ośrodka spa. Takie ośrodki powstają przy hotelach, które chcąc dostosować się do zmieniającego się rynku włączają do swojej oferty możliwość skorzystania z profesjonalnych zabiegów pielęgnacyjnych, zajęć fitness oraz posiłków dietetycznych w hotelowej restauracji. Tego typu ośrodki spa (w zależności od lokalizacji hotelu) odwiedzane są przez trzy grupy klientów:

* klienci nastawieni na odpoczynek,
* podróżujący biznesmeni, którzy korzystają z usług spa podczas pobytu daleko od domu,
* okoliczni mieszkańcy traktujący takie centrum jak day-spa.

W zależności od dominacji grupy docelowej należy tak zbudować ofertę, aby wszystkie grupy klientów akceptowały się i nie przeszkadzały sobie. W Polsce hotel spa to duża grupa ośrodków, która rozwija się równolegle z dynamicznym rozwojem turystyki zdrowotnej. Resort spa jest nieco mniej popularne i stanowi niejako podgrupę ośrodków hotel spa. Resort spa umiejscowione jest przy hotelu, który nastawiony jest na gości chcących w czasie krótkiego, kilkudniowego pobytu zregenerować swoje siły i poprawić kondycję. W takim ośrodku wszystko jest podporządkowane promocji zdrowia, pielęgnacji ciała i edukacji zdrowotnej. Resort spa powstaje w zacisznych miejscach takich jak lasy, jeziora, malutkie miejscowości nadmorskie, z dala od hałasu i cywilizacji. Niekoniecznie musi posiadać dostęp do naturalnych zasabów wykorzystywanych w terapiach. Destination spa to ośrodek bardzo podobny do resort spa. Można go porównać do polskiego uzdrowiska. Takie ośrodki oferują kilkudniowe (najczęściej 7‑14-dniowe) pobyty nastawione na aktywną regenerację i zmianę stylu życia. Program turnusu obejmuje usługi spa, zajęcia fitness, edukację prozdrowotną, zdrową kuchnię i ewentualnie dodatkowe atrakcje. Istotna jest lokalizacja takiego spa. Musi się znajdować w miejscu, gdzie jest zdrowe, czyste powietrze. Club spa to ośrodek spa nastawiony na określoną grupę docelową. Główny punkt takiego centrum stanowią usługi fitness oraz wspomagające zabiegi spa realizowane na zasadzie day-spa, gabinetu kosmetycznego lub gabinetu masażu. Ośrodki typu club spa powstają przeważnie w dużych metropoliach i koncentrują się na stałych klientach, najczęściej abonamentowych. Tutaj również liczy się dobry dojazd i wygodne miejsca parkingowe. Dodatkowym atutem jest bardzo dobra oraganizacja pracy, który daje klientowi maksimum korzyści w jak najkrótszym czasie. Medical spa (medi spa) jest ośrodkiem spa o charakterze leczniczym. Podstawą jego funkcjonowania jest zatrudnienie profesjonalistów posiadających uprawnienia do świadczenia usług medycznych, pielęgniarskich czy rehabilitacyjnych. Oferta medyczna obejmuje najczęściej medycynę estetyczną, dietetykę i profilaktykę. Procedury medyczne wykonywane są w warunkach zbliżonych do procedur spa&wellness. Ofertę uzupełniają dodatkowe usługi z zakresu spa, kosmetyki, medycyny alternatywnej. Część takich ośrodków zlokalizowana jest w centrum miasta, co daje klientom możliwość szybkiego przedostania się do domu po krótkim zabiegu, a część z dala od miasta, tak aby mogli w zaciszu odpocząć kilka dni po przeprowadzonej terapii. Mineral spring spa jest specjalistycznym ośrodkiem spa oferującym zabiegi hydroterapii oparte na zasobach naturalnych źródeł mineralnych, termalnych lub wody morskiej. Dobrą bazą dla takiego ośrodka są stare kompleksy uzdrowiskowe. Wybudowanie mineral spring spa wymaga sporych nakładów początkowych i inwestycji w przebudowanie lub stworzenie nowej infrastruktury umożliwiającej korzystanie z naturalnych tworzyw leczniczych, a jednocześnie spełniającej oczekiwania wymagających klientów spa.

Źródło: www.spapartners.pl

[dodaj komentarz na forum]


Fizjoterapia


   » powrót do poprzedniej strony

Aby otrzymywać najnowsze informacje :


Gabinety masażu Internetowy spis gabinetów masażu w Polsce.

Gabinety masażu

Reh.e-Masaz.pl: Internetowy serwis rehabilitacyjny.

Rehabilitacja

ProWellness - Producent foteli z masażem.

Fotele z masażem Pro-Wellness


Blog masażysty - artykuły na temat masażu
Forum fizjoterapia - fizjoterapia, rehabilitacja






Strona korzysta z plików cookies. Nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia przeglądarki. Administracja nie ponosi odpowiedzialności z zastosowania metod leczenia opisanych w witrynie. Witryna ma charakter informacyjny.